duminică, 8 mai 2011

Distinguons...

Am tot incercat sa reperez in jurul meu un om independent emotial,un om care sa nu aibe nevoie de nici un fel de sprijin afectiv ca sa fie intreg si puternic.Am cunosc cativa oameni care la inceput imi dadeau impresia ca sunt chiar asa.Ca nu depind de nimeni si nimic.Ca toata viata lor au fost condusi de ratiune si niciodata de inima si ca n-au tinut cont de sentimentele lor atunci cand au vrut sa-si atinga vreun tel.Apoi mi-am dat seama ca perfectiunea asta nu e deloc realista,ca totul sta la suprafata si ca totul e mai degraba o iluzie pe care o acumulam din filme,carti sau din vietile altora,pe care-i urmarim de la distante prea mari ca sa vedem detaliile.La prima vedere,multe persoane par in control,cu masca foarte bine pusa…dar pana la un moment dat,cand iti dai seama ca fiecare isi are propriile slabiciuni.Nu exista exceptii.Nu exista nici un om independent emotional,iar cel care vrea sa para,foloseste aceasta masca ca pe un mecanism de autoaparare,atunci cand e jignit,criticat sau ignorat.Un om puternic,de cele mai multe ori e vazut un om slab,pe care-l poate dobori orice..este vazut asa pentru ca atunci cand e afectat,o arata,si nu se ascunde sub aceea masca a duritatii asa cum o fac cei intr-adevar slabi.Un om puternic isi recunoaste slabiciunile,suferintele si sentimentele.Stie sa treaca peste indiferenta si respingere atunci cand e cazul.Nu se straduieste sa le fie pe plac celorlalti,ci incearca sa fie cat mai natural si sincer cu el si cei din jurul lui.
“Caracterul omului poate fi dedus din manifestarile lui marunte.Pentru lucrurile importante oamenii isi iau precautii;in gesturile mici ei se manifesta dupa natura lor si fara a-si da osteneala sa se mai ascunda.” (Schopenhauer)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu